Even naar de bakker…

on

Ik heb belabberd geslapen met een tropische temperatuur op de kamer, een trein die om de haverklap door de achtertuin rijd. En als ik dan al sliep begon er heel vroeg een haan te kraaien. Ik was dan ook al bijtijds op en ging om 07:00 uur op pad om broodjes te halen in Neuburg am Inn. Ik moet de brug over en een stuk het pad langs de Inn volgen.

Zo ver waren wij gisteravond ook gewandeld. Maar nu moet ik linksaf en de grindweg gaat behoorlijk omhoog, even verderop staan er borden om wegwerkzaamheden aan te kondigen. Ik ben wel wat gewend maar toch sta ik af en toe stil om op adem te komen of een foto te maken.

Het pad loopt nog steeds behoorlijk omhoog als ik bij twee graafmachines kom die een duiker aan het plaatsen zijn. Ik vraag of ik hier kan passeren, en de enige wegwerker die ook Duits kan verteld dat dit mogelijk is, mits ik voorzichtig ben. En met wat klimwerk kom ik er langs en vervolg ik mijn weg. De bonus ontvang ik 300 meter verderop als ik bij de Burcht van Neuburg uit kom, dat is een meevaller.

Tja en als je er dan toch bent, loop ik ook nog eventjes de binnenplaats op van de Burcht.

Het is een mooie Burcht, ik heb mij er verder niet in verdiept want ik moet verder naar de Edeka. Het pad en de weg stijgt tot aan de supermarkt, er is geen moment dat het ook maar even vlak is. Ik koop de broodjes en begeef mij weer op de terugweg.

Ik hoop wel dat ik straks langs die werkzaamheden kan, want anders ben ik de nationale met het vooruitzicht dat ik dan 16 km moet omlopen. En als dat zo is… bel ik toch diegene die nu nog op bed liggen “kom mij maar halen met de auto”.

Gelukkig kan ik er langs, en waar ze aan het werken zijn kan ik ook naar rechts en via het trappenpad naar beneden. Deze komt uit bij de brug.

En dan ben ik al haast weer terug, het was maar een wandelingetje van een drietal kilometers… maar wat voor een.

11 reacties Voeg uw reactie toe

1. Neeltje schreef:

Goed begin van de dag!

1. Rianne schreef:

Zekers weten en vandaag weer 😅😅

2. Neeltje schreef:

Knap gedaan en wat een mazzel dat je er langs kon.

1. Rianne schreef:

Ja want vandaag ging het maar gedeeltelijk.

3. Robert schreef:

Goe gedaan

Pff😅😀

4. Hermieneke schreef:

Lekker wakker worden 😀

1. Rianne schreef:

Maar dan ben je ook goed wakker😊

5. Je hebt je broodje wel verdiend

Dat dacht ik dus ook😍

6. riavdhw schreef:

zo’n wandeling telt gewoon dubbel 😁👍